söndag 28 november 2010

söndagssnö i blåttsvartvitt

det snöar intensivt denna helg. vi sätter oss i trappan och lever inomhuslivet.

























om kvällarna broderar jag. här mitt första projekt: en fågel gjord på tyg och av garn från
Hemslöjden Kronoberg som alltid bistår med material och - inte minst - inspiration.


























fågelns förlaga finns i boken
Yllebroderier av Ingrid Eggimann Jonsson. den är några år gammal och jag suktar efter den nya Yllerbroderier - berättande folkkonst från Norden utgiven av Hemslöjdens förlag.

2 kommentarer:

  1. Vackert, väldigt vackert. Jag tittar gärna i den där boken nästa gång vi ses - även vi i vanlig ordning inte riktigt vet när det blir.

    SvaraRadera
  2. absolut - jag hämtade just med den hem från biblioteket. yllebroderi ftw!

    SvaraRadera